Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Διακοπές στο Ουράνιο Νησί...

Το ταξίδι μας συνεχίζεται ώστε να απολαύσουμε κανονικές διακοπές...δηλαδή αραλίκι,θάλασσα και όλα αυτά τα ωραία!!!

Προορισμός;; Η Ίμβρος.... Καταγωγή του συζύγου από την μεριά του μπαμπά!

Η Ίμβρος, ελληνικό νησί μέχρι το 1923 ,παραχωρήθηκε στην Τουρκία με την Συνθήκη της Λωζάνης.  Βρίσκεται στο βόρειο Αιγαίο και στα τούρκικα ονομάζεται Gokceada δηλαδή Γαλάζιο Νησί ή Ουράνιο Νησί.

Φύγαμε από την Πόλη πιο εύκολα απ'ότι πήγαμε, χωρίς περιπέτειες!! Στις 2 το μεσημέρι ήμασταν στο λιμάνι του Καμπάτεπε και προλάβαμε στο παρά 1 το καράβι που σε 1 ώρα και κάτι θα μας πήγαινε στην Ίμβρο,στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου...

Πρώτα συναντήσαμε την Παναγιά,την πρωτεύουσα του νησιού. Εκεί βρίσκεται η αγορά του νησιού.

Λίγο μετά φτάσαμε στο χωριό Άγιοι Θεόδωροι(γενέτειρα και του Πατριάρχη) όπου και θα ήταν η βάση μας!! Η μετάφραση από τα τούρκικα σημαίνει Ελαιοχώρι ή Ελαιώνας

Στο χωριό το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων είναι Έλληνες. Οι γείτονες μας πολύ φιλόξενοι, μας έφερναν διάφορα καλούδια από τον κήπο τους, μας καλούσαν για καφεδάκι...

Στα καφενεδάκια του χωριού πάντα βρίσκαμε κάποιον Έλληνα που ακόμα και να μην ήταν γνωστός καθόμασταν στο ίδιο τραπέζι.
Η Κωνσταντίνα στο καφέ της κυρίας Χρυσούλας έτρωγε σχεδόν καθημερινά σπιτικό μωσαικό, το αγαπημένο της!! Αλλά και τα νόστιμα λουκουμάκια που την κερνούσε!!

Εκεί βρίσκεται και το ελληνικό σχολείο που επαναλειτούργησε το 2013, μετά από 50 χρόνια που ήταν κλειστό!!

Θα μέναμε στο σπίτι του νονού και θείου του άντρα μου, ένα σπίτι τουλάχιστον 100 χρόνων. Ευτυχώς ήταν ανακαινισμένο όμως καθώς ήταν κλειστό για 2 χρόνια χρειάστηκε να μείνουμε 2 βράδια σε ξενοδοχείο ώστε να ετοιμάσουμε μερικά πράγματα...

Και έτσι βρεθήκαμε στο Σχοινούδι (Λαγγαδοχώρι μεταφρασμένο από τα τούρκικα),στο χωριό του συζύγου!! Το Σχοινούδι ήταν το μεγαλύτερο χωριό του νησιού με 2500 Έλληνες , μέχρι το 1964 όπου και ερήμωσε.

Πρώτο σπίτι το πατρικό του πεθερού μου...

Μεγάλη θλίψη προκαλούν όλα αυτά τα ερειπωμένα σπίτια... Κάθε ένα κρύβει την δική του ιστορία....

Η εκκλησία της Παναγίτσας...

Οι Βρύσες που παλιά έπλεναν, πίσω άναβαν φωτιά για να ζεστάνουν το νερό και μπροστά έπλεναν...

Το σχολείο του χωριού είχε γίνει ένα πολύ όμορφο ξενοδοχείο!!

Κάτω από τον τεράστιο πλάτανο φάγαμε νοστιμότατους κεφτέδες, καταπληκτικό μαντί και δοκίμασα την ωραιότερη σπιτική μαρμελάδα από μούρα!!!!

Η Κωνσταντίνα από την άλλη χάζευε τις αγελάδες που κυκλοφορούσαν ελεύθερες και έκαναν την βόλτα τους....

Στο βάθος διακρίνεται και η εκκλησία της Αγίας Μαρίνας

Το επόμενο χωριό που επισκεφτήκαμε ήταν τα Αγρίδια(Κορφοβούνι σε μετάφραση από τα τούρκικα)! Το μοναδικό χωριό στο νησί που κατοικείται αποκλειστικά από Έλληνες.

Η πλατεία
Εκεί θα λειτουργήσει και το Ελληνικό Γυμνάσιο/Λύκειο. Οι εργασίες ήταν πυρετώδεις ώστε να προλάβουν την νέα σχολική χρονιά. Το κτίριο είχε κατασκευαστεί για να λειτουργήσει ως νηπιαγωγείο όμως λόγω των απαγορεύσεων το 1964 δεν λειτούργησε ποτέ.

Το Γλύκυ (μεταφρασμένο ως Αμυγδαλώνας) είναι χτισμένο στους πρόποδες του βουνού Άγιος Αθανάσιος. Εκεί γνωρίσαμε την Άννα όπου διατηρούν με την οικογένεια της ένα πολύ όμορφο καφενεδάκι και μιλήσαμε για την ζωή στην Ίμβρο...

photo credits: Κωνσταντίνα

Φυσικά κάθε μέρα δεν χάναμε το μπανάκι μας στις όμορφες παραλίες της Ίμβρου....

Η Συναπίδα...Η πρώτη παραλία που πήγαμε και είδα τις γυναίκες να κολυμπούν με μπούργκα...

Τα Λιβούνια....Μια τεράστια τουριστικά ανεκμετάλλευτη παραλία.

Είχαμε και έναν επισκέπτη....

Η Κωνσταντίνα χάρηκε την teepeelicious σκηνή της...Εγώ διάβασα το βιβλίο μου και ο μπαμπάς έκανε ψαροντούφεκο... Όλοι ευτυχισμένοι...

Ο Κέφαλος είναι ιδανική παραλία για serfing!!! Μια πολύ τουριστικά ανεπτυγμένη παραλία με αρκετές ταβέρνες, beach bar και δωμάτια.

Serfing δεν κάναμε....αλλά μαζέψαμε κοχύλια....

Φτιάξαμε κάστρα....

και φάγαμε νοστιμιές....

Στο δρόμο μας είχαμε διάφορα.... απρόοπτα....!!

Στην Ίμβρο αγελάδες, πρόβατα και κατσίκες κυκλοφορούν ελεύθερα και κάποια ήταν ιδιαίτερα φιλικά προσπαθώντας να μπουν και στο αμάξι μας!!

Και φτάνει η μέρα της επιστροφής όπου φεύγουμε γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες !!

Μόλις 1017 χλμ μας χωρίζουν από το σπιτάκι μας....Με την Κωνσταντίνα ξύπνια(!!!) αυτή την φορά κάναμε ένα πολύ καλό ταξίδι!! Βοήθησαν και τα βιβλία ζωγραφικής της βέβαια!! Πέρασε λοιπόν το τεστ η μικρή μου!! Μακάρι να έχουμε την δυνατότητα και για άλλα ταξιδάκια στο μέλλον!!!

Καλό Φθινόπωρο!!!

Παρακολουθήστε το Craftland και στο facebook και στο instagram

1. Πανέμορφη και η Ίμβρος! πόσο τυχερή είσαι!

2. Πωπω! Τι ομορφο μερος!!! Και του χρονου!

3. Πανέμορφος προορισμός με πολύ ωραίες παραλίες! Και τί γραφικό το χωριό του άντρα σου! Είδες που κατάφερες να φωτογραφίσεις φαγητά ;;; Φαίνονται τόσο γιαμ γιαμ!! Πολλά φιλιά!

1. χα χα αν σκεφτείς τι φάγαμε εκεί αυτά δεν είναι τίποτα!! Όλα τα χωριά είναι διατηρητέα οπότε ήταν πολύ γραφικά!φιλάκια Αθηνούλα μου!!

4. Πολύ όμορφα όλα που μας έδειξες! Τι όμορφες παραλίες και ευτυχώς ότι φτιάχνουν από σπίτια και τουριστικά καταλύματα το ΄κάνουν με μεράκι βλέπω! Και του χρόνου με υγεία σε κάποιον άλλο προορισμό. Κάλη

1. Να είσαι καλά Κάλη μου!!! Ναι,ευτυχως ότι φτιάχνουν είναι στο ίδιο ύφος, βασικά είναι διατηρητέα όποτε δεν μπορούν να τα φτιάξουν και αλλιώς!!φιλάκια πολλά!!!

5. δεν ξέρεις πόσο πολύ μου άρεσε αυτή η ανάρτηση!πόσο πολύ με ταξίδεψες σε μέρη που δεν έχω πάει ποτέ...οι εμπειρίες σας φοβερές..μου έκαναν εντύπωση τα ζώα που κυκλοφορούν ελεύθερα και παντού,..από τις θάλασσες μέχρι τις καφετέριες...οι εικόνες του ερειπωμένου χωριού με συγκίνησαν ιδιαίτερα μιας και ήταν σαν να βρέθηκα εγώ στο χωριό του δικού μου παππού στην Σαμσούντα...θέλω πολύ να κάνω αυτό το ταξίδι κάποια στιγμή στα δικά μας μέρη και να γυρίσω όλο τον Εύξεινο Πόντο!!όπως και να έχει θεωρώ οτι είναι μακράν η καλύτερη ανάρτησή σου ever!!~φιλιά πολλά!!~

1. Εύακι μου σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο σου!!! Εύχομαι να κάνεις κι εσύ το ταξίδι που ονειρεύεσαι!! Ήταν όντως πολύ συγκινητικά ,κι ας μην έχω καταγωγή από εκεί όπως ο άντρας μου. Φιλιά πολλά!!!

6. Θα συμφωνήσω σε ΟΛΑ με τη φίλη μας Εύη! Το συζητήσαμε και στο τηλέφωνο το πρωί... ήσουν πολύ τυχερή που καταφέρατε να επισκεφθείτε αυτά τα μέρη...τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ! Τα δικά μας μέρη! Συγκινήθηκα τόσο πολύ! Φιλάκια πολλά

1. Έτσι Μαράκι,ελληνικό νησί αλλά δυστυχώς με το ζόρι κρατιέται το ελληνικό στοιχείο. Δυστυχώς ούτε μια ελληνική σημαία δεν υπήρχε,ούτε καν στους ελληνικούς συλλόγους. Ήταν πολύ ωραία έμπειρα το ταξίδι μας!Φιλάκια πολλά!!

7. σας ζηλευω!!!! αυτα τα μερη ειναι ονειρικα να τα επισκεφτει κανεις και σε ευχαριστω για το εικονικο ταξιδακι. και στα επομενα με το καλο!

1. Να είσαι καλά Ζήνα μου!!! Χαίρομαι που σε ταξίδεψα!!! Φιλιά!!!

8. σ' ευχαριστούμε που μας ταξίδεψες σ' αυτήν την άλλη Ελλάδα!
    να είστε καλά και να κάνετε πολλά πολλά ταξίδια :)

1. Πόσο χαίρομαι που σας ταξίδεψα μέσα από τις φωτογραφίες και την αφήγηση μου... Σε ευχαριστώ Τζίνα μου!!!

9. Αχ, κι εγώ το έχω αυτό με τα ερειπωμένα κτήρια... Μου προκαλούν θλίψη και ταυτόχρονα μου εξάπτουν την περιέργεια για την ιστορία τους...!
    (Επίσης, αγαπώ τα πλατάνια, αλλά δυστυχώς στη Σύρο... δεν!)
    ;-)
    Πάρα πολύ όμορφη η απόδρασή σου, κορίτσι μου!
    Φιλί γλυκό, κορίτσι μου!

1. αχ μπορουσα να τριγυρναω ολη μερα εκει....Ελα μην παραπονιεσαι...εσυ είσαι στην Συρο!!!!! πολλά φιλάκιαααααα

10. Μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα βόλτα !! Ευχαριστούμε πολύ !!

11. Η συνέχεια φαίνεται ακόμη πιο ωραία...μιας και είχε και μπάνια στην θάλασσα....!!!
    Σας εύχομαι πολλές πολλές ακόμα εκδρομές :)))
    Καλή Κυριακή!

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!!!